Peminat Perpustakaan

Wednesday, January 18, 2012

Bersiap Untuk Proses Mengecat Dinding

Bismillah.

Jika diikutkan hati saya, tindakan yang paling wajar ialah mengecat dulu dinding sebelum memasang rak tapi kerana keseronokan untuk melihat rak cepat dipasang maka kakitangan perpustakaan telah memasang rak terlebih dahulu.

Tidak mengapa kerana rak buku takung air hujan ini 'bracket'nya boleh dilonggarkan skrunya dan ia boleh dijarakkan sedikit dari dinding untuk proses mengecat.

Sebelum minggu ini berakhir, En. Aziz telah membuat persiapan untuk mengecat.


Semua buku yang saya letakkan sebelum ini di dalam rak telah saya turunkan semula. Sebelum ini hanya diletakkan untuk melihat pemandangannya dan kerana ada kanak-kanak yang mencari buku untuk dibaca. 


Ini pula dinding bertentangan yang juga akan dicat tapi menggunakan warna yang berbeza dari dinding yang dipasang rak baru.


Hampir kesemua buku kanak-kanak yang ada kami alihkan dari rak dan susun di atas meja yang berada di tengah-tengah Sudut Kanak-Kanak.


Dinding yang bercermin besar juga tidak ketinggalan mendapat salutan cat baru. Banyak yang baru di sudut ini. Kami berharap sangat kanak-kanak yang datang akan makin suka untuk selalu datang.

Tunggukan hasilnya dalam sehari dua lagi.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas sokongan anda kepada Dar Nur al-Zahra'. Jemput singgah lagi.