Peminat Perpustakaan

Sunday, January 15, 2012

Naik Taraf Sudut Kanak-Kanak Dengan Rak Buku Jimat Belanja

Bismillah.

Sebesar-besar syukur saya panjatkan ke hadrat Allah SWT kerana telah mengabulkan satu daripada hajat saya di perpustakaan ini.

Setelah beberapa tahun hajat ini tidak kesampaian kerana kurang bajet, akhirnya masuk tahun ke-7 hajat ini Allah kabulkan. Alhamdulillah.

Allah Maha Mendengar.

Hajat yang saya maksudkan ialah untuk memasang rak buku baru di Sudut Kanak-Kanak menggunakan 'rain gutter' ataupun takung air hujan.

Idea yang saya dapat sekitar tahun 2004 - 2006 melalui pencarian bahan di Internet tentang cara-cara menjimatkan kos sebuah perpustakaan komuniti, kini telah menjadi kenyataan.

Terima kasih banyak kepada rakan-rakan sekerja yang turut menyokong idea ini dan tanpa bantuan mereka, idea ini tentunya masih belum berjaya dilaksanakan.

Ini adalah antara langkah menaik-taraf Sudut Kanak-Kanak di perpustakaan kami.

Maafkan saya kerana tidak sempat merakamkan proses pemasangannya kerana saya bercuti pada hari kakitangan perpustakaan memasangnya di dinding. 

Inilah pemandangan yang anda dapat lihat pada hari Ahad 15 Jan yang lepas.










InsyaAllah dinding belakang akan dicat baru juga. Nantilah beberapa hari lagi kita akan lihat perbezaannya.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas sokongan anda kepada Dar Nur al-Zahra'. Jemput singgah lagi.