Peminat Perpustakaan

Tuesday, January 19, 2010

Buku baru yang seronok dibaca

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung dan pencinta-pencinta ilmu. Selawat dan salam kepada Nabi junjungan kita Muhammad Sallahu Alaihi Wasallam.

Di pagi yang dingin dan indah ini saya ingin berkongsi dengan anda semua beberapa buah buku baru yang terdapat di perpustakaan kami. Buku-buku ini dibeli menggunakan peruntukan belanjawan tahunan kami iairu sebanyak RM2,000.00 setahun. Kami membahagikan setahun kepada empat suku operasi bagi memudahkan kami sentiasa menyediakan buku baru untuk bacaan pengguna.

Pemilihan buku adalah tertakluk kepada tiga kategori pengguna iaitu kanak-kanak, pelajar/belia dan orang dewasa. Kebanyakan buku pula dibeli dari beberapa kedai buku utama di bandar Kota Bharu seperti MariBaca (buku kanak-kanak), Jaafar Rawas (buku dewasa dan agama), SMO/Popular (buku-buku remaja/belia).

Inilah antara sebahagian buku terbaru kami yang boleh diperolehi di Ruang Keluarga.


Novel kanak-kanak dan remaja

Selain novel yang kebanyakannya terbitan PTS, kami juga mendapatkan buku-buku terbaik untuk semua peringkat umur seperti:



Tahun ini kami berhasrat untuk mendapatkan lebih banyak buku-buku menarik terutama buku berbahasa Arab di bidang-bidang tertentu yang sering menjadi rujukan ramai pelajar kolej sekitar Kelantan dan luar Kelantan seperti KIAS, APIUM, USIM, UIA, UM, UKM dan sebagainya.

InsyaAllah dari kesudian para pengunjung yang sudi mengisi Tabung Derma kami, buku-buku baru akan terus kami sediakan agar pengunjung tidak serik untuk terus berulang ke perpustakaan ini.

Tahun ini, banyakkan jumlah bahan bacaan kita agar ilmu kita makin bertambah.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas sokongan anda kepada Dar Nur al-Zahra'. Jemput singgah lagi.