Peminat Perpustakaan

Sunday, July 27, 2008

Laporan (Lewat) Bergambar Bual Bicara Bersama Dr. Danial Zainal Abidin

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Saya mohon maaf bagi pihak DNaZ kerana mengambil masa yang amat lama untuk memasukkan laporan berkenaan program pra-pameran Mukjizat al-Quran 2007 ini iaitu Bual Bicara Bersama Dr. Danial Zainal Abidin. Memanglah program ini telah pun berlangsung pada bulan November tahun lepas. Sepatutnya laporan ini telah lama ada tapi disebabkan saya tidak dapat mencari fail gambar-gambar yang diambil semasa program dan beberapa hal lain yang menyusul menyebabkan saya terabai sedikit. Harap maaf ya.

Program tersebut mendapat sambutan yang amat membanggakan. Kami hanya menyediakan tempat untuk 150 peserta sahaja kerana menjangkakan program Bual Bicara kebiasaannya kurang sambutan. Tapi, alhamdulillah, sambutan di luar jangka hingga melimpah ke luar dewan dan khabarnya ada yang terpaksa duduk di atas lantai. Dengar-dengarnya, semua yang hadir berpuas-hati dengan penyampaian Dr Danial (orang lama dalam bidang ini - ilmu pun banyak).

Bolehlah lihat gambar-gambar yang saya sempat rakam pada hari tersebut. Silakan...


Tarikh: 3 November 2007
Tempat: Dewan Seminar Dar Nur al-Zahra'
Peserta: Terbuka & Percuma

Dr Danial sedang rancak berbicara mengupas buku terbaru beliau, Quran Saintifik. Lepas ni kita saling bertukar pandangan pula.

Kak Ma dan Dila tak dapat nak mengikuti bual bicara kerana bertugas di kaunter. Saya pun hanya jadi tukang ambil gambar dan melayan kerenah pengunjung yang ramai.


Para peserta mendaftarkan diri di luar Dewan Seminar. Harap maaf ya, kemungkinan tak ada jamuan pada hari ini. Kami betul-betul kering semasa program dibuat.


Ramai orang muda yang datang mendengar bual bicara. Baguslah! Semoga ilmu yang diperolehi akan dikongsi pula dengan rakan-rakan yang tidak dapat hadir. Terima kasih datang ya.


Suasana di awal program bermula. Khusyuk mendengar dan dewan pun masih belum padat lagi.

Tetamu jemputan yang bersemangat membicarakan tentang tulisan beliau. Terima kasih Dr kerana sudi menerima jemputan kami walaupun tak seberapa.


Muslimin yang agak ramai pada hari itu. Jarang dapat melihat penyertaan yang ramai dari kaum Adam. Bersyukur sangat.


Kaum Hawa, seperti biasa akan melebihi kaum Adam di dalam kebanyakan program ilmu yang kami anjurkan.


Akhirnya sesi soal-jawab yang begitu mendapat sambutan. Program yang patut tamat dalam masa 2 jam akhirnya mencecah 3 jam. Tak apalah sebab kami tuan rumah. Insya-Allah kami akan buat lagi program ilmu sebegini.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas sokongan anda kepada Dar Nur al-Zahra'. Jemput singgah lagi.