Peminat Perpustakaan

Monday, October 17, 2011

BANTUAN KEMANUSIAAN UNTUK UMAT ISLAM THAILAND

BISMILLAH. Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Sebagaimana yang kita tahu, negara jiran kita Thailand sekarang ini sedang dilanda masalah banjir yang agak teruk. Kita simpati dengan apa yang berlaku di sana dan kita berdoa agar Allah SWT melindungi negara kita terutama Negeri Kelantan yang begitu dekat dengan Thailand dari turut menerima nasib yag sama.

Orang Islam di Hatyai yang pulang dari solat dengan mengharung banjir.

Ada di kalangan kenalan kami yang mempunyai dua kerakyatan iaitu Malaysia dan Thailand telah menyuarakan kerisauan mereka dengan nasib keluarga dan masyarakat negaar mereka terutamanya golongan minoriti Islam. Bantuan makanan memang sampai tapi banyak juga yang tidak halal dan tidak selamat untuk dimakan oleh orang-orang Islam.

Dalam kesempatan yang ada ini, pihak kami dengan rendah hati mahu membantu saudara-saudara Islam yang sedang menghadapi masalah mendapatkan bekalan makanan halal semasa musim banjir besar di Thailand sekarang ini. 

Keadaan sebuah masjid di Hatyai yang ditenggelami air banjir.

Bantuan bolehlah disalurkan kepada seorang kenalan kami iaitu Sdri. Tasneem Sayorwan dari Bangkok yang kini sedang bekerja di Malaysia. Maklumat beliau ialah seperti di bawah:

Name on account: Tasmeen Sayorwan/ Tasneem Sayorwan
Bank Account: Maybank
Account no: 1623 5731 5607

For more information about the donation, you can: 
1. SMS 013 332 4398 or
2. Facebook: Tasneem Sayorwan or
3. Email: na_neem@live.com or
4. Comment on this blog.

Jika kita tidak mampu menghulurkan bantuan kewangan maka hulurkanlah bantuan dalam bentuk doa untuk keselamatan mereka. Semoga Allah redakan bencana ini tidak lama lagi dan sentiasa melindungi kita semua dari mala petaka di atas dunia atau di akhirat nanti.


Jazakallahukhairan jaza'.

KakChik
Perpustakaan Dar Nur al-Zahra'
Telipot, KB
17 Okt. 2011

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas sokongan anda kepada Dar Nur al-Zahra'. Jemput singgah lagi.