Peminat Perpustakaan

Wednesday, October 5, 2011

Membeli Sambil Menyumbang

Assalamualaikum para pembaca semua.

Sebagaimana yang anda semua maklum, perpustakaan ini adalah sebuah perpustakaan waqaf yang mana sebahagian besar koleksi bukunya adalah diwaqafkan oleh orang ramai. Selain daripada buku-buku waqaf kami juga menerima sumbangan dalam bentuk kewangan dan material bagi memastikan setiap bulan kami dapat menambah koleksi buku terbaru untuk bacaan pengunjung.

Antara bentuk sumbangan material ialah buku-buku baru yang diletakkan di perpustakaan ini untuk dijual yang mana 20 hingga 30 peratus dari hasil jualannya disumbangkan kepada perpustakaan manakala selebihnya adalah hakmilik tuan punya buku. Bentuk sumbangan ini biasanya dilakukan oleh penjual buku dan juga para penulis tempatan.

Sempena dengan itu, kami kini mempunyai stok yang agak banyak untuk dijual bagi mengumpul dana perpustakaan. Stok buku terkini yang diletakkan di sini ialah buku-buku karya Ustaz Hj. Yahya Othman iaitu seorang Murabbi yang tak asing lagi di kalangan pejuang-pejuang agama di Kelantan. 

Jika anda sudi membeli buku-buku beliau, insyaAllah 20 peratus dari hasil jualan akan masuk ke tabung dana perpustakaan ini. Inilah peluang anda untuk melakukan amal kebajikan yang pahalanya insyaAllah akan berpanjangan hingga ke akhirat.

Berikut ialah buku-buku yang dimaksudkan.

Harga: RM13.00

Harga: RM5.00

Harga: RM8.00

Harga: RM8.00

Untuk membeli buku-buku ini, sila emailkan pesanan anda kepada hanniaziz@gmail.com atau telefon kepada +609-748 4975.

Membeli Sambil Menyumbang!

Terima kasih.

Pn. Nor Haniza Hj. Taib
Pengurus
Perpustakaan Dar Nur al-Zahra'

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas sokongan anda kepada Dar Nur al-Zahra'. Jemput singgah lagi.