Peminat Perpustakaan

Wednesday, August 20, 2008

Ramainya Pengunjung...

Cuti sekolah kali ini nampaknya membawa ramai pengunjung kanak-kanak dan remaja ke Dar Nur al-Zahra'. Alhamdulillah saya sungguh gembira dengan perkembangan ini. Ibu bapa juga semakin ramai yang mengambil peluang bersama anak-anak mereka berkunjung ke Perpustakaan kami untuk membaca buku-buku dan juga surat khabar.

Inilah budaya yang ingin kami lihat berkembang pesat di negeri ini. Hari ini saja sebelum sampai pukul 1.00 petang, pengunjung sudah pun mencecah 100 orang. Saya yakin semakin ramai yang akan datang di sebelah petang nanti. Sekarang ni jam sudah pun menunjukkan pukul 12. 50 tengah hari dan ramai pengunjung mula keluar untuk makan tengah hari. Tapi yang baru datang juga tetap tidak putus. Saya cukup gembira. Gembira kerana walaupun cuti, masih ramai yang sudi ke perpustakaan.

Cuma apa yang saya risau ialah kerusi-meja yang disediakan mungkin tidak dapat menampung permintaan dari pengunjung yang ramai. Sebentar tadi saya naik ke tingkat 1 dan tingkat 2, nampaknya tempat duduk yang ada hampir penuh diduduki oleh pengujung. Satu perkara yang bagus, tapi kasihan kepada yang baru datang terpaksa belajar atau membaca di Ruang Keluarga yang agak santai dan sedikit bising. Ada juga yang duduk di celah-celah rak buku untuk membaca kerana sudah tiada kerusi yang kosong.

Walau bagaimanapun kami nampak para pengunjung tetap gembira untuk berada di sini. Insya-Allah kami pun akan cuba memberikan perkhidmatan yang sebaiknya dan cuba untuk menjadi kakitangan yang mesra membantu para pengujung mencari bahan ataupun memfotostat bahan yang diperlukan.

Selamat membaca semua! Jangan pula cuba-cuba mengambil kesempatan untuk berdua-duaan di dalam rumah ilmu ini. Nanti hilang pula berkatnya. Semoga anda mendapat keberkatan dan ilmu yang meninggalkan kesan mendalam dengan kehadiran anda ke sini.

Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas sokongan anda kepada Dar Nur al-Zahra'. Jemput singgah lagi.