Peminat Perpustakaan

Monday, August 25, 2008

Sumbangan Buku, Amal Jariah Dunia & Akhirat

Perpustakaan Awam Islam Dar Nur al-Zahra'
5529, Lorong Merican
Off Jalan Telipot
15150 Kota Bharu
Kelantan Darul Naim.

Kepada:

Semua insan yang berkemampuan
Di mana saja anda berada
Semoga Allah menempatkan anda
bersama orang-orang yang dirahmati
dan mendapat keredhaan-Nya.

Assalamualaikum w.b.t.

Hamba Allah Yang Dihormati,

SUMBANGAN BUKU, AMAL JARIAH DUNIA DAN AKHIRAT

Dengan segala hormatnya perkara di atas adalah dirujuk.

Sebagaimana yang kita tahu Ramadhan al-Mubarak akan datang tidak lama lagi. Semakin kita ke penghujung Syaaban, semakin terasa rindu dan cinta untuk menikmati Ramadhan sekali lagi. Insya-Allah, dengan izin-Nya kita akan dapat mengubat kerinduan di bulan yang mulia tidak berapa hari saja lagi.

Setiap orang Islam akan berebut-rebut meningkatkan amalan di tiga bulan yang utama iaitu Rejab, Syaaban dan Ramadhan. Antara ketiga-tiganya, Ramadhanlah bulan yang paling dinanti-nanti. Di bulan itu juga Muslim akan berusaha untuk membanyakkan pahala. Di bulan ini juga ummat Islam suka berSEDEKAH.

Kami menjemput anda untuk bersedekah atau menyumbang kepada institusi ilmu ini iaitu Perpustakaan Awam Islam Dar Nur al-Zahra' (Zahra'). Berikut ialah bentuk sedekah atau sumbangan yang kami harapkan.
  • Sumbangan buku rujukan peperiksaan untuk STPM dan SPM (AMAT DIPERLUKAN).
  • Sumbangan buku kanak-kanak dalam Bahasa Melayu atau Inggeris (AMAT DIPERLUKAN).
  • Sumbangan buku motivasi.
  • Sumbangan buku bisnes & pengurusan.
  • Sumbangan buku pendidikan.
  • Sumbangan buku agama (QUR'AN, HADIS, SIRAH, PERUNDANGAN, KEKELUARGAAN, DAKWAH, SAINS & ISLAM, FIQH, ULAMAK NUSANTARA, AM)
  • Sumbangan kitab Arab (BALAGHAH, ULUMUL QUR'AN, DLL.)
  • Sumbangan novel remaja Islami

Memandangkan sambutan pengunjung ke Zahra' amat-amat menggalakkan, sudah tentu buku yang ada tidak dapat memenuhi kehendak pengunjung yang ramai. Kami pula kekurangan sokongan kewangan untuk sentiasa membeli buku-buku baru. Apa yang kami mampu ialah membeli buku baru dengan perbelanjaan di antara RM100 - RM200 sebulan. Wang belanja ini datangnya dari Tabung Derma Zahra' yang diletakkan di Kaunter Informasi.

BerSEDEKAHlah kepada Zahra' ini insya-Allah ganjaran pahala dari Allah SWT jua. Sesungguhnya sedekah anda akan menjadi amal jariah kerana Zahra' ialah sebuah perpustakaan wakaf. Tidak rugi bersedekah buku. Pahala berkekalan selama mana buku tersebut dibaca dan dimanfaatkan oleh ramai orang. BERSEDEKAHlah. Kami sedia menerimanya.

Akhirul Kalam, semoga anda sudi membantu kami memakmurkan rumah ilmu ini dan sama-samalah kita membantu masyarakat mencintai ilmu.

Wassalam. Terima kasih.

Yang berusaha,

Kami, Warga Kerja Perpustakaan Awam Islam Dar Nur al-Zahra'


Nota: Sumbangan boleh dihantar ke alamat di atas. Kami turut menerima buku 'second hand' tetapi pastikan masih dalam keadaan baik.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas sokongan anda kepada Dar Nur al-Zahra'. Jemput singgah lagi.